του Σωτήρη Κάττου στον Πολίτη
Φαίνεται ότι ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας κ Νικηφορος, θα πρέπει να είναι ο πιο ηθικός άνθρωπος εις την νήσον καθότι τον ευλόγησε ο θεός του και τον έχει καταστήσει τον μεγαλύτερο κάτοχο περιουσίας και πλούτου στην Άγια αυτή νήσον. Εξ άμβωνος φορώντας την πολυτελή και απαστράπτουσα από χλιδή αρχιερατική μίτρα και περιστοιχιζόμενος από επενδυμένο χρυσό εικονοστάσι, απευθύνθηκε προς το ποίμνιο του καταλογίζοντας τους ευθύνες για την πνευματική και την ηθική τους κατάπτωση και επομένως, αναπόφευκτα, ο θεός έρχεται να τους τιμωρήσει με οικονομική δυσπραγία. Φαίνεται ότι ο μητροπολίτης κ. Νικηφόρος ομού μετ’ άλλων κληρικών της ιεραρχίας, ανησυχούν για την επικείμενη οικονομική λαίλαπα που τυχόν ένα μνημόνιο θα επιφέρει εις το χριστεπώνυμο πλήρωμα. Μια τέτοια κατάσταση πραγμάτων τον ανησυχεί μήπως το χριστεπώνυμο πλήρωμα από ανάγκη, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας απευθυνθεί προς τον ευλογημένο αυτόν επίσκοπο που ο θεός τον προικοδότησε με ευμάρεια, πλούτο, ευρυμάθεια και «ταπεινοφροσύνη». Φρόντισε προληπτικά να ανεγείρει πνευματικό ανάχωμα ούτως ώστε να αποτρέψει την μάζα του ποιμνίου του να προστρέξει προς αυτόν για πιθανή βοήθεια στο μέλλον. Πιστός στην λαϊκή θυμοσοφία «όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά» και όχι στο χριστιανικό δίδαγμα «ο έχων δύο χιτώνας δίνει τον ένα» υπέβαλε εξ’ άμβωνος με έπαρση και αλαζονεία στους πιστούς ψυχαναγκαστικά ψευτοδιλήμματα ως ένας ικανότατος προπαγανδιστής του φόβου και της ανθρώπινης αμαρτίας. Με πνευματική βαναυσότητα βίασε τα μυαλά και τις ψυχές της ευάλωτης κοινωνικής μάζας. Μιας κοινωνικής μάζας που την χαρακτηρίζει η σχηματική νοηματική λειτουργία και που είναι επιρρεπής στην αποδοχή του μεγάλου ψέματος, όπως αυτό που τους υπέβαλε ο κ. Νικηφόρος, ότι δηλαδή ο θεός τους έφερε την οικονομική δυσπραγία ελέω πνευματικής και ηθικής πτώσης.
Το τραγικότερο όμως αυτής της κατάστασης αφορά τον θεσμικό ρόλο της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, η οποία την ημέρα του Δεκαπενταύγουστου ολόκληρο σχεδόν το δελτίο ειδήσεων αφιερώθηκε στην θρησκευτική εξαλλοσύνη, στην κοινωνική αφέλεια, στους θρησκευτικούς αφορισμούς και πνευματικούς ψυχαναγκασμούς. Και ενώ είναι θεσμικά κατοχυρωμένος ο διαχωρισμός Εκκλησίας και κράτους, μέσα από την νοοτροπία του ΡΙΚ απεκαλύφθη η κυριαρχία και το μεγαλείο του θεοκρατισμού. Ήταν μια πρωτόγνωρη παρουσίαση του θεοκρατικού βιασμού της ελεύθερης σκέψης και κριτικής αντίληψης. Από την άλλη μέσα από το "ηθικό δίδαγμα" του κ. Νικηφόρου αποτελούσε μια συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού των μαζών, που αποσκοπούσε στην αποδοχή της επικείμενης οικονομικής δυσπραγίας ελέω μνημονίου, ουσιαστικά ως θέλημα Θεού. Και πράγματι ο κ. Νικηφόρος, στην προσπάθεια του να προστατέψει τα εκκλησιαστικά συμφέροντα και πλειοψηφικά πακέτα μετοχών στο τραπεζικό κατεστημένο υπερέβη εαυτόν στην καθυπόταξη της αλήθειας και την ανάδειξη του ψεύδους.
Φαίνεται ότι ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας κ Νικηφορος, θα πρέπει να είναι ο πιο ηθικός άνθρωπος εις την νήσον καθότι τον ευλόγησε ο θεός του και τον έχει καταστήσει τον μεγαλύτερο κάτοχο περιουσίας και πλούτου στην Άγια αυτή νήσον. Εξ άμβωνος φορώντας την πολυτελή και απαστράπτουσα από χλιδή αρχιερατική μίτρα και περιστοιχιζόμενος από επενδυμένο χρυσό εικονοστάσι, απευθύνθηκε προς το ποίμνιο του καταλογίζοντας τους ευθύνες για την πνευματική και την ηθική τους κατάπτωση και επομένως, αναπόφευκτα, ο θεός έρχεται να τους τιμωρήσει με οικονομική δυσπραγία. Φαίνεται ότι ο μητροπολίτης κ. Νικηφόρος ομού μετ’ άλλων κληρικών της ιεραρχίας, ανησυχούν για την επικείμενη οικονομική λαίλαπα που τυχόν ένα μνημόνιο θα επιφέρει εις το χριστεπώνυμο πλήρωμα. Μια τέτοια κατάσταση πραγμάτων τον ανησυχεί μήπως το χριστεπώνυμο πλήρωμα από ανάγκη, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας απευθυνθεί προς τον ευλογημένο αυτόν επίσκοπο που ο θεός τον προικοδότησε με ευμάρεια, πλούτο, ευρυμάθεια και «ταπεινοφροσύνη». Φρόντισε προληπτικά να ανεγείρει πνευματικό ανάχωμα ούτως ώστε να αποτρέψει την μάζα του ποιμνίου του να προστρέξει προς αυτόν για πιθανή βοήθεια στο μέλλον. Πιστός στην λαϊκή θυμοσοφία «όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά» και όχι στο χριστιανικό δίδαγμα «ο έχων δύο χιτώνας δίνει τον ένα» υπέβαλε εξ’ άμβωνος με έπαρση και αλαζονεία στους πιστούς ψυχαναγκαστικά ψευτοδιλήμματα ως ένας ικανότατος προπαγανδιστής του φόβου και της ανθρώπινης αμαρτίας. Με πνευματική βαναυσότητα βίασε τα μυαλά και τις ψυχές της ευάλωτης κοινωνικής μάζας. Μιας κοινωνικής μάζας που την χαρακτηρίζει η σχηματική νοηματική λειτουργία και που είναι επιρρεπής στην αποδοχή του μεγάλου ψέματος, όπως αυτό που τους υπέβαλε ο κ. Νικηφόρος, ότι δηλαδή ο θεός τους έφερε την οικονομική δυσπραγία ελέω πνευματικής και ηθικής πτώσης.
Το τραγικότερο όμως αυτής της κατάστασης αφορά τον θεσμικό ρόλο της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, η οποία την ημέρα του Δεκαπενταύγουστου ολόκληρο σχεδόν το δελτίο ειδήσεων αφιερώθηκε στην θρησκευτική εξαλλοσύνη, στην κοινωνική αφέλεια, στους θρησκευτικούς αφορισμούς και πνευματικούς ψυχαναγκασμούς. Και ενώ είναι θεσμικά κατοχυρωμένος ο διαχωρισμός Εκκλησίας και κράτους, μέσα από την νοοτροπία του ΡΙΚ απεκαλύφθη η κυριαρχία και το μεγαλείο του θεοκρατισμού. Ήταν μια πρωτόγνωρη παρουσίαση του θεοκρατικού βιασμού της ελεύθερης σκέψης και κριτικής αντίληψης. Από την άλλη μέσα από το "ηθικό δίδαγμα" του κ. Νικηφόρου αποτελούσε μια συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού των μαζών, που αποσκοπούσε στην αποδοχή της επικείμενης οικονομικής δυσπραγίας ελέω μνημονίου, ουσιαστικά ως θέλημα Θεού. Και πράγματι ο κ. Νικηφόρος, στην προσπάθεια του να προστατέψει τα εκκλησιαστικά συμφέροντα και πλειοψηφικά πακέτα μετοχών στο τραπεζικό κατεστημένο υπερέβη εαυτόν στην καθυπόταξη της αλήθειας και την ανάδειξη του ψεύδους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου